Recensioner av MÅNADSPAKET från USA och Canada

Jag har den senaste tiden provat en hel del Månadspaket (monthly kit clubs) från USA och en från Canada.
Så nu tänkte jag recensera dessa för att tipsa er om några alternativ i den enorma kit- djungeln! ;)

OBS: Alla bilder är tagna av mig, jag har alltså inte tagit de bilder som de olika klubbarna visar på sina hemsidor, därför kan kvalitén variera på bilderna ;)
Alla priser är uträknade med ett dollarpris på 7 kr, alltså dollarpriset x7.
I priserna ingår frakten till Sverige. Fraktpriserna har just gått upp i USA och jag har räknat med de priser som gäller nu. I vissa fall är frakten baserad på vikten och där har jag räknat med vad just det paketet på bilden kostade. En del klubbar tar ut en hanteringsavgift för att skicka paketen utomlands, detta brukar ingå i fraktkostnaden.

Då kör vi igång!

Först ut är Mosh Posh (USA)
www.moshposh.com

Här är Maj- paketet
image57

Pris: Ca 262,50 kr (3- månadersprenumerations- priset)


Och här är de addons (tilläggssaker man kan välja till sina månadspaket) jag valde till:
image58

Priset för dessa: 129, 50 kr


Jubileums- paket  man fick köpa för 14 dollar = ca 98 kr  om man var prenumerant i maj.
image59

Jag tycker paketen från Mosh Posh är bra, snyggt färg- matchade och roliga dekorationer, cardstock ingår som passar till de mönstrade papprerna, roliga addons kan man köpa till och Kristen som driver klubben är jättetrevlig! Jag tycker paketen ofta är färgglada vilket passar mig perfekt!
 Priset är lagom (23,50 dollar per paket vid en tremånaders prenumeration) , frakten är kanonbra, den är 14 dollar till Sverige, beställer man addons får man dock betala den faktiska fraktkostnaden.

Prenumerationsalternativ: 1, 3 eller 6 månader.



Home Scrapbook Club (USA)
http://www.myscrapbooknook.com/club.shtml

Här är Maj- paketet

image60

Pris: ca 240 kr

Underbara paket får man från My Scrapbook NOOK!
Ett stort plus är att de drar av 20% på paketen för oss utländska prenumeranter eftersom de vill kompensera  att frakten blir dyr för oss!
Observera dock att när man köper paket därifrån måste man maila dem och säga till om man inte automatiskt vill fortsätta få hem paket varje månad. Man får automatiskt en prenumeration när man köper ett paket.
Jag blir alltid kär i dessa paket, de är så välkomponerade!
Roliga dekorationer, ofta band och knappar, samt många mönstrade papper.

Addons finns varje månad att välja till.

Rekommenderas varmt!


Scrapologie (USA)

http://www.scrapologie.com/index.php

Här är Mars- paketet

image61

och här är Maj-paketet:

image62

Pris: Ca 322 kr (frakten baserad på vikt) vid en 3- månadersprenumeration

UNDERBARA PAKET!
Lite annorlunda dekorationer, massa mönstrade papper (ofta från flera tillverkare) och det finns kanonfina addons.
Ranjini, som driver klubben brukar lägga upp underbara foton och bilder/alster av paketen på forumet!
Liite minus för att addonsen ofta tar sut samma dag som de släpps, samt att det kan vara knepigt att få en prenumeration, det finns bara ett fåtal nya prenumerationsplatser varje månad, men paketen är sååå fina så dt är definitivt värt att hänga pålåset för att få tagi paketen och/eller en prenumeration!

Prenumerationsalternativ: 1, 3 eller 6 månader.


Jag återkommer under morgondagen med fler recensioner, nu måste jag sova lite :)

Natti natti!








 


Kommentarer
Postat av: Lilo

Vad kul att du recenserat nu! Av dem ovan har jag provat (och har) Scrapologie. Gillar deras kit mycket! Ska bli kul att läsa om fler kit... du verkar ha haft en superkul prövarperiod!

2007-05-28 @ 15:28:17
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Emma

Vad bra recensioner! Har tänkt prova något månadspaket.. men vet inte riktigt vilket än =)

2007-05-28 @ 18:53:44
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: påhlsson

va bra ! jag är ju sugen på en prenumeration nånstans....

2007-05-29 @ 21:09:57
URL: http://helenaspysselplace.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Vilken härlig recension! Även om jag inte scrappar något så är detta ändå kanonbra info för framtida bruk! =D
Tack vännen å tack för gullig kommentar på min blogg! *glad*
I helgen kommer jag till Nässjö å gör Hotellet osäkert!! *hihi* ;)
Kram

2007-05-29 @ 23:15:10
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Carola

Åh vad bra med recensioner!!!!
Man blir ju så sugen på att testa en till klubb.
Kramiz

2007-05-31 @ 15:13:27
URL: http://www.frejsan.blogg.se
Postat av: Zarah

Nämen vad SKOJ! *läser intresserat* :D

2007-06-27 @ 11:20:18
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Sandra

Kikar in från pyssel.net, blev tipsad om att du hade många månadspaket att visa. Har lite svårt att bestämma mig :-D

2007-06-27 @ 11:22:05
URL: http://almanova.blogg.se
Postat av: Zarah

Ps. Angående the Nook:
Du behöver inte maila Pam om du inte vill prenumerera - det är enklare att bara skriva det i meddelanderutan vid utcheckning. Du kan ange exakt hur många paket du vill ha, bara ett eller kanske tre. (Om du t.ex fått dem i present, eller vill ge bort 3 månaders prenumeration.)
:)
Ps2. Du har sett att återkommande kunder får rabatt i butiken, va? Man kan be att få allt skickat ihop med kitet också. :)

2007-06-27 @ 11:22:45
URL: http://zarischka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0