Glad Midsommar!

Hej på er!

Vill önska alla en fortsatt trevlig midsommar!
I går (midsommarafton) kom vi hem från Vimmerby där vi varit ett par dagar.
Vi hade en sån TUR med vädret!
Hela vägen till Vimmerby i Torsdags regnade det, men när vi kom till "Katthult" (inspelningsplatsen för Emil- filmerna) var det uppehåll och vi strosade runt där i ungefär en timme.
Tilda tyckte kossorna och grisarna var roligast ;)
Man kände ju igen sig från Emil- filmerna, jag har varit där en gång när jag var liten också.
Gården är i privat ägo så man fick inte gå in i själva husen, bara i snickerboa.

Sedan åkte vi till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld.
Precis utanför grindarna började det regna men när vi kom in slutade det och solen kom fram, helt plötsigt var det 25 grader varmt och strålande solsken!

Vi hade jättemysigt i parken hela dagen.
På kvällen åt vi mat vid hotellet och det var så varmt att vi kunde sitta ute. Regnet kom på natten sedan.

Vi bodde på Pippis Sommarhotell. Allt var inrett i Pippi-stil, md gälla färger och Pippi- motiv på väggar och möbler  :) Tilda tyckte det var kul!

Igår var inte mycket öppet men vi hittade ett mysigt litet café på vägen hem, nere vid en sjö där vi åt våfflor med grädde och sylt.

Så kom vi hem till mamma och pappa igår och åt middag och jordgubbar. Sedan vidare till min sambos syster där vi åt middag igen och ännu mer jordgubbar.
Gissa om man var trött sen!?

Idag tar vi det lugnt hemma ;)

Jag lämnar er med några kort jag gjort....

Det översta är ett välkommen till världen- kort till min kompis son.
De nedersta är till mina kusiner (14, 12 och 6 år gamla) som de fick på skolavslutningen.

image65

image66

image67

image68

Ha en härlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: eldh

Vilka fina kort du gjort! Fortsatt glad midsommar! // Elin

2007-06-23 @ 23:29:49
URL: http://eldh.blogg.se
Postat av: Carina

Tack för din gulliga kommentar i min blogg! :-) Här fanns ju hur mycket som helst fint, och dina mån-pkt recensioner är toppen!!

2007-06-24 @ 20:27:39
URL: http://carinas.webblogg.se
Postat av: SusanneSj

Somriga och färgglada kort.
Kram Susanne

2007-06-24 @ 20:34:02
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Jennie Simmat

Tack för kommentaren i min blogg!!! Låter som om ni har haft en härlig helg, Astrid Lindgrens Värld är jättetrevligt!!!

2007-06-24 @ 22:18:34
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: Maria Ammar

Tusen tack för gullig kommentar i min blogg! Vad mysigt att åka till astrid lindgrens värld! Härliga och somriga kort du har på sidan!
/Maria

2007-06-25 @ 00:41:21
URL: http://mariaammar.blogg.se
Postat av: marieg

Låter härligt med AL värld.. minns när vi var där-flera år i rad! Jättefina kort, gillar särskilt det översta!!!
Ha det bra Linda!
//Marie

2007-06-29 @ 16:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0