Sjung om Studentens lyckliga dar...

Nja, det är 5 år sedan jag tog studenten,men idag var det dags för min yngste brors flickvän och min sambos lillebror!
Vi blev ju tvungna att dela på oss så min sambo åkte iväg till Eksjö och själv följde jag med brorsan till gymnasiet här i stan (min gamla skola) och ställde mig i den 30- gradiga hettan ute på gården tillsammans med en sisådär 1 miljon (kändes det som) andra människor.
KL 13.00 sprang de ut och min brorsas tjej F togs emot med blommor och de obligatoriska gosedjuren.
Sen bar det av ut till mina föräldrars hus ute på landet där jag, mormor och brorsan hängde upp ballonger, flaggor och serpentiner. Mina föräldrar kom hem från Mallorca sent idag så de var inte hemma då.
Sen kom F och det blev smörgåstårta och mormors hembakade rabarberpaj, mums!

Senare kom min sambo och hämtade mig och resten av dagen har vi varit hos hans föräldrar (på 2 olika ställen) och ätit ännu mera mat...jisses jag tror jag gått upp flera kilo!

Här är korten jag gjorde till de 2 studenterna:

image63

image64

På det översta har jag använt en filur- stämpel från kortmakaren och stansat ut ballonger från Quickutz.
På det nedre är det en Magnolia- stämpel. Toldas kofta och kjolär klädda med mönstrat papper, skorna är bazzill cardstock. Övrigt är färglagt med distresser och twinklings. Flätorna och champagnen samt skorna har 3D- lack på sig.
Grattis cirkeln är en Easer- stämpel, student- stämpeln är från magnolia.
Blomramen är en idé- lift från Lillemor som gör helt underbara kort! Tack för inspirationen!

Min dotter har varit med sin pappa på Astrid Lindgrens värld idag, ska bli spännande att höra om det imorgon när jag hämtar henne efter jobbet!

Nu kallar sängen på mig...

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Lilo

Åh vilka fina kort du gjort!!! Hos mig har de också dragit pengar från Scrapologie men jag vet inte när det skickas... brukar inte veta det i och för sig utan rätt vad det är står postgubben och ringer på dörren (alltid vääääldigt tidigt på morgonen). Mitt sista är nu i juni och jag trodde man skulle få ett mail om man vill fortsätta??

2007-06-10 @ 22:54:12
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Två stycken kanonkort!!! De var verkligen snygga. Det understa med turkos var bara såååå läckert i färgerna.
Ha en bra vecka!
Kramis

2007-06-11 @ 07:46:40
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Mette

Du är ju superduktig på att göra kort också!
Jättefina!
Kram
MEtte

2007-06-11 @ 10:39:27
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: favvismaria

man tackar, man tackar! Fina studenkort du har gjort!!!=)

2007-06-11 @ 20:42:45
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Gunilla/nilla

Det var två fina studentkort du har gjort. Snyggt med ballongerna! Gillar färgerna på det understa kortet, somrigt!
Sommarhälsning/Gunilla

2007-06-13 @ 20:58:07
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Lillemor

Man bockar och bugar för omnämnandet (rodnar...)
Visst är det roligt att kunna inspirera varandra!
Du har många fina kort härinne!
Tack för titten!
lillemor
www.lillemore.blogg.se

2007-06-24 @ 17:55:03
URL: http://www.lillemore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0