Fler recensioner av MÅNADSPAKET FRÅN USA och Canada ;)

Jag har jobbat som en tok ett par dagar men nu är jag här och fortsätter recensionerna ;)
Först ut i dag:

One Page At A Time (USA)
http://onepageatatime.com/index.htm

Här är April- paketet:

image54

Jättefina paket, jag har bara köpt ett men det verkar som de allra flesta är väldigt färgglada.
Frakten varierar beroende på vikten men jag tycker nog att 23- 26 dollar är liiite i överkant.
När jag köpte det här paketet hade portot inte gått upp i USA så jag betalade nog 19 dollar eller nåt sånt, men det är också dyrt.
Annars är paketen som sagt jättefina och tjejen som driver klubben är sååå trevlig!
Här finns också ett Add-on paket att köpa till varje månad och man kan prenumerera antingen på bara paketet eller paketet + addon.
Själva paketen tycker jag är prisvärda. 27 dollar per paket vid 3- månadersprenumeration.

Finns många olika prenumerationsalternativ: 1, 3, 6, eler 9 månader.

Pris: ca 350 kr  per månad  vid en 3-månadersprenumeration


Scrap Magie   (Canada)
http://www.scrapmagie.com/en/index.php

Här är Mars- paketet

image55

Såå underbara paket! Jag blev störtkär imitt fina Mars- paket!
Massa massa papper och fina dekorationer!
Ibland finns det 2 eller 3 paket att välja mellan varje månad. Kul med lite valmöjligheter!
Även addons- paket finns att köpa till.
Eftersom dessa paket skickas från Canada är priset i Canadensiska dollar som just nu ligger på 6,47 kr.
Paketen kostar 39,95 dollar = ca 258,50 kr.
Det finns 2 olika fraktsätt:

By ground (paketet skickas med båt) 14 dollar = ca 90,50 kr
By Airmail (med flyg)                                 28 dollar= ca 181 kr

Väljer man det billigaste fraktsättet är leveranstiden 4-6 veckor, med flyg ca 10 dagar.
Själv valde jag det billigaste, tycker inte det gjorde nåt att jag fick vänta några veckor ;)
Enda saken som är liite negativ är att om man vill prenumerera får man betala för alla månaderna på en gång dvs alla 6 månaderna betalas direkt när man beställer prenumerationen. Det blir ju lite mastigt...

Pris: 376 kr om man väljer det billigaste fraktsättet.

Story Of My Own  (USA)
http://www.storyofmyown.com/index.php

Här är Maj- paketet:

image56

Kanonfina paket! Väldigt samstämmiga i färgerna och roliga dekorationer till!
Absolut bäst är de underbara clear stampsen som medföljer varje paket!
Finns jätefina addons till också, men de verkar ta slut väldigt fort (som på de flesta andra ställen)
Väldigt trevlig personal som svarar fort på mail och till och med mailade för att kolla så min adress stämde innan de skickade ut paketet!
Pris 35,25 dollar per paket vid 3- månadersprenumeration.
Frakten varierar beroende på vikten, oftast ligger den runt 18 dollar enligt deras mailsvar på frågan ;)

Pris: ca 360 kr vid en 3- månadersprenumeration

Jaha, då har jag gått igenom de jag provat hittills, hoppas jag varit till lite hjälp i alla fall ;)
Bestämmer ni er för att prova något får ni gärna nämna till dem att jag tipsat er *vink vink*

Mina personliga favoriter: Mosh Posh, Scrapbook Nook och Scrapologie.

Nu ska jag gå iväg och köpa en present till min kompis nyfödde son, vi ska få komma och hälsa på honom imorgon!

Kram på er!
Linda





Kommentarer
Postat av: Gunilla/nilla

Ser spännande ut. Kanske ngt man ska prova ngn gång!

2007-05-31 @ 15:44:47
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: favvismaria

Va kul att få såna paket.. speciellt med gnuggisar.. I love gnuggisar=)

2007-05-31 @ 16:11:04
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Mette

Åhhh vad mycket fina paket du har fått!
Jag gillar verkligen det i mitten...
Men just nu känns det inte som om jag har råd med några paket... Men kanske till hösten!
Kram
Mette

2007-06-01 @ 11:16:30
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Lilo

Oj vad mycket fint! Och vad kul att få läsa vad du tycker om alla paketen. Kan tänka mig att du haft superskoj med allt detta! ;) Tänk att bli erbjuden jobb som månadspaketutprovare!!!

2007-06-01 @ 14:31:31
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: MiaS

Jättekul att få läsa dina recensioner av månadspaket. Tack för att du delar med dig!

2007-06-06 @ 09:07:29
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Hej!
Jättekul att läsa recensionerna om de olika paketen om man är sugen på att beställa.
Nu väntar jag med spänning på de 2 studentkort du ska göra idag.
Själv har jag valt ut papper till mitt, bara det är en framgång.
Ha en trevlig dag i solen!
Kram Susanne

2007-06-06 @ 09:34:18
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0